Matte nagels: Wat vind jij ervan?

Een tijdje geleden (nu nog steeds?) waren matte nagels hip. Toch zag je ze niet zo vaak, het werd niet zo vaak gedaan. Zelf kocht ik ook een matte topcoat die je over al je nagellakjes kunt gebruiken, maar ik vroeg me af wat jullie er nou van vinden!

Matte topcoat over Essence 74 'Fall For Me'. Wat vind jij ervan?

Matte nagellak is nagellak die op je nagels (als het goed is) niet glanst, en dus ook echt helemaal mat is. Als je een gekleurde nagellak hebt die mat is, moet je daar geen gewone topcoat overheen doen, want dan gaat het weer glanzen en is het effect weg. Je kunt er wel een matte topcoat overheen doen, of helemaal niks.

Ikzelf heb een matte topcoat, van Essence. Deze werkt heel fijn en maakt alle nagellakjes die je hebt mat, hoe glanzend die eigenlijk ook is. Toch merk ik dat ik deze matte topcoat niet zo vaak pak, simpelweg omdat ik glanzende nagels eigenlijk mooier vind. Dit betekent niet dat ik matte nagels niet mooi vind! Ik vergeet het ook vaak gewoon. Ook niet bij alle kleurtjes is het mooi om er een matte topcoat overheen te doen. Ik vind het bijvoorbeeld mooi om mijn nagels te lakken met een mat kleurtje, en er daarna een glanzende nail art overheen te doen 🙂 Wat me ook mooi lijkt (heb het nog nooit uitgeprobeerd, maar toch lijkt het me mooi): een matte french manicure. Als je de ‘gewone’ french manicure nog te opvallend vind, kun je ook een matte topcoat overheen doen, wellicht lijkt het daardoor nog iets natuurlijker. Maar dat is natuurlijk helemaal aan jou.

Wat vind jij van matte nagellak? Vind je het mooi, of raar? Ik vind het wel wat hebben, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar glanzende nagellak, ik weet eigenlijk ook niet waarom. Matte nagellak heeft wel twee voordelen: het droogt sneller, en ik heb altijd het idee dat je krasjes en putjes minder goed ziet dan bij glanzende lak. Dus als je altijd gehaast bent en een hekel hebt aan krasjes en deukjes, kun je het wellicht eens proberen.

One thought on “Matte nagels: Wat vind jij ervan?

Geef een reactie

