DIY: Nagellakboek!

Veel mensen gebruiken een nagelwiel om nagellak te showen. Dat kan handig zijn om te kiezen welke kleur je op wilt doen, of om te laten zien aan anderen welke kleuren je hebt. Helaas zijn nagelwielen niet echt makkelijk te krijgen, en om er zelf een te maken heb je kunstnagels nodig… En die moet je kopen, niet zo handig als je probeert te sparen! Vandaar dat ik besloot een nagellakboek te maken, net even anders maar veel makkelijker!

First page!

Het is eigenlijk heel makkelijk, het enige wat je nodig hebt is een schrift en je nagellak! Neem een mooi schrift, bijvoorbeeld eentje met een harde kaft. De eerste pagina kun je versieren met een tekening en wat details met bijvoorbeeld nagellak. Zie hierboven! De letters en de nagels van de vingers op mijn boekje zijn ingekleurd met nagellak, maakt het net iets specialer!

Dan kun je beginnen met het echte werk: de nagellak erin zetten! Zet bijvoorbeeld een streepje lak en zet daar het merk en de naam naast/onder. Je kunt de lakjes indelen op kleur, zoals ik deed, maar ook op merk of op effect!

Wat voorbeelden van mijn boekje:

Mijn rode lakjes!

Roze is een van mijn favoriete nagellakkleurtjes!

Dan komt paars...

Ik ben ook een megafan van blauwe nagels!

Ja, ik draag ook groene nagellak!

Nog een paar dingen waar je op moet letten: zorg dat de nagellak goed droog is voor je de volgende pagina gaat doen! Anders komt het papier vast te zitten en krijg je lelijke witte stukjes als je ze van elkaar af wilt trekken! Ook moet je zorgen dat je genoeg ruimte hebt voor lakjes die eventueel nog komen, dus als je al bijna een hele pagina met roze hebt gevuld, is het slim om nog een pagina open te houden voor toekomstige aanwinsten!

Dit lijkt misschien zinloos, maar het is gewoon leuk om weer eens een keer je nagellakjes uit te zoeken en ze mooi kleur bij kleur te zetten! Zo zie je weer eens wat je allemaal hebt. En als je aan nail art doet, kun je deze ook in het boekje zetten, dan vergeet je ze niet!

Heb jij al een nagelwiel of -boek?

3 thoughts on “DIY: Nagellakboek!

  1. Ik heb zo’n 300 lakjes, dus als ik het niet opschrijf vergeet ik de helft een beetje. Dus ik heb alles op wheels gedaan en genummerd, toen in een schrift geschreven. Een aardige klus haha!

Geef een reactie

