DIY: Knoflooknagelverharder!

Ik heb van mezelf hele zachte nagels, en een hele tijd geleden besloot ik eens knoflooknagelverharder te maken, in de hoop dat het mijn nagels wat harder zou maken. En ja hoor, het werkte! Ik heb het een hele tijd als basecoat gebruikt, en toen hij op was ging ik weer gewone basecoat gebruiken (van de Hema, hihi). En nu zijn mijn nagels veel harder dan normaal! Wil je ook weten hoe je sterkere nagels krijgt? Lees snel verder om te weten hoe je het moet maken!

Ja, knoflook zorgt ECHT voor sterke nagels!

Het is eigenlijk heel simpel om te maken, deze knoflooknagelverharder. Alles wat je nodig hebt is blanke nagellak en een half teentje knoflook. De knoflook moet je in kleine stukjes snijden, tot ze nog net door de opening van de nagellak passen. Maak ze niet te klein want dan zou je wel eens stukjes knoflook in je kwastje en dus op je nagel kunnen krijgen! Stop de stukjes in het nagellakflesje, maar let op dat deze niet overstroomt. Nu laat je het een week staan en schud je het af en toe. Ja, het stinkt onwijs, maar op je nagels trekt dat vanzelf weg!

Deze nagelverharder gebruik je als basecoat voor je gekleurde lak op doet (die gekleurde lak hoeft natuurlijk niet). Natuurlijk stinken je nagels eerst even naar knoflook, maar bij mij trok dat na een paar uur weg, en dan ruik je helemaal niks meer. Als de knoflooknagellak op is, kun je gewoon weer normale basecoat gebruiken en je zult merken dat je nagels sterker zijn! (Ten minste, dat was bij mij zo :P)

Waarschijnlijk kenden jullie deze tip al, maar voor mij werkt hij dus ECHT. Zeker het proberen waard! Hebben jullie sterke nagels van jezelf? Of heb je nog een andere tip voor sterke nagels? Share it!

4 thoughts on “DIY: Knoflooknagelverharder!

Geef een reactie

