Essence quick dry topcoat

Spannend, mijn eerste post! Het is een review van de Essence quick dry topcoat. Essence beweert dat de topcoat snel droogt, je nagels beschermt tegen chippen en ze een mooie glans geeft. Omdat ik toch een nieuwe topcoat nodig had, besloot ik ‘m te testen!

De topcoat lakt fijn, hij is fijn waterig, maar niet te dun. Daardoor kun je ‘m ook makkelijk en snel aanbrengen.

De topcoat droogt inderdaad best snel, maar niet mega snel, dus je kunt het beste vlak na het opdoen minstens een minuut wachten ofzo, want dan weet je zeker dat hij droog is. Desondanks raad ik je niet aan om na die ene minuut blikjes open te gaan maken, want het is nooit helemaal safe.

Dan nu het chippen. Ik ben op mijn vingers de topcoat voor de 3e dag op, op mijn tenen voor de 4e. Toch ziet het er op mijn tenen nog beter uit, maar dat komt omdat ik daar niet zoveel mee doe als met mijn handen. Op mijn tenen is het dan ook vrijwel niet gechipt, op mijn vingers wel een beetje, maar dat komt niet door de topcoat, maar doordat ik vanalles met mijn nagels en vingers moest doen. Normaal is het veel erger op de derde dag, dus dat is best goed!

De glans van de topcoat is inderdaad erg mooi, vooral als de zon schijnt zie je het supergoed. Het is echt heel mooi, het blinkt helemaal dan.

Al met al dus een goeie topcoat. Hij beschermt misschien niet helemaal tegen chippen, en droogt misschien niet mega-uber-snel, maar he, dat verwacht je toch niet voor 1,69 Euro voor een potje van 8 ml van Essence? Wel een aanrader dus, als je een goedkope topcoat wilt die een supermooie glans geeft, snel droogt en goed tegen chippen beschermt!

4 thoughts on “Essence quick dry topcoat

  1. Jeej, jij bent nu ook aan het beautybloggen! Super leuke beautyblog moppie! Ik ga hem bijhouden.

    Geeft hij extra bijzonder glans vergeleken met andere top coats dan?

    • Dankjeeee! Ik volg die van jou ook elke dag… ❤ Ja, hij geeft zeker een hele mooie glans, maar ik gebruikte eerst altijd die van de Hema, hij is in ieder geval beter dan die maar verder weet ik niet of hij beter is dan anderen… Hij geeft in ieder geval een heel mooie glans!

Geef een reactie

